(¯`·._©~F&Z Digital Eyes~®_.·´¯)

By: FAZIZAID

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  11  12  13  14  15  16  17  [18]  19  20  21  22  23  24  25  >  >>]    [Archive]
Saturday, 22-Sep-2007 00:20 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan 9, 1428

donuts
air soya
untuk nasi ayam
View all 6 photos...
Hari ni rajin sikit (tak banyak... sikit jer ).
Masak nasi ayam you and bought a dozen of Krispy Kreme donuts sebagai pemanis mulut.




Friday, 21-Sep-2007 00:00 Email | Share | | Bookmark
HK Dragonboat Festival - Indian Dancers

 
 
 
View all 33 photos...
Hari ni masuk hari ke 8 kita berpuasa. Cuma masak daging masak kurma dengan sayur air jer hari ni, so malas nak ambik gambar . Lagi pun gambar2 masa HKDF hari tu tak habis upload lagi. Banyak jugak gambar yang masih terbiar macam tu jer . Kali ni pasal indian dancers. Boleh tahan jugak derang ni bergelek. Lagu hindi rancak sangat masa tu.




Thursday, 20-Sep-2007 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan 7, 1428

kopi susu untuk Papa bear
donuts untuk anak2 bear
root beer float untuk mama bear
View all 6 photos...
Pejam celik pejam celik, dah seminggu kita berpuasa.
Hari ni rasa semua anggota lemah sangat. Asyik nak tidor saja. Bukan setakat nak, memang tertidor pun dari pukul 3:00 ptg sampai pukul 5:00 ptg. Bila tersedar, tengok si bongsu pun tertidor jugak atas sofa lepas dia balik dari sekolah. Biarkan aja dia tidor sampai 15 minit sebelum berbuka. Sekali lagi bak kata Eema, dah mati kutu apa nak masak . Sebelum masak apa2, pergi dulu Dunkin Donut dan beli donuts sedozen. Lepas tu beria2 buat kuih cek. Ingatkan yam yg beli hari tu, yg biasa I beli, rupa2nya lain sikit. Bila masak, dia jadi keras sikit. Rasa pun lain sikit dari yam yg biasa. Lepas tu masak crispy BBQ chicken untuk dimakan dengan Nasi Goreng ala Nyonya.





Wednesday, 19-Sep-2007 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan 6, 1428

clean the fish, rub some shallots, ginger on them (ikan percik)
mix veggies (acar sayur)
put my kitchen-aid to work (sausage rolls)
View all 9 photos...
Day 6. Gosh!! really don't know what to cook. Checked the fridge, got a few fishes left. Hmm.. ikan percik then. What is good match for ikan percik? Browse the net and my recipe book. The acar sayur looks so good. Wait a minute. the youngest son won't eat fish. Let me see.... got a few sausages left. Sausage rolls !! For buka, still have some flan and buah kurma left.



Tuesday, 18-Sep-2007 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan 5, 1428

black pepper beef
meatloaf
flan
Dah masuk hari ke 5 nih, penyakit malas pun datang ler... nak2 hari ni hari Isnin . Untuk bebudak I masak meatloaf, untuk orang tua I masak black pepper beef. Pemanis mulut pulak I bancuh flan jer.




[<<  <  11  12  13  14  15  16  17  [18]  19  20  21  22  23  24  25  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net